DOLAR 32,2090 -0.02%
EURO 34,7887 -0.24%
ALTIN 2.417,68-1,08
BITCOIN %
İstanbul
13°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?
71 okunma

Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?

ABONE OL
1 Mart 2024 00:03
Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Teknoloji devinin, yenilikçi tasarımları ve devrim niteliğindeki ürünleriyle tanınmasına rağmen, otomobil alanında somut bir adım atmamış olması hayal kırıklığı yarattı. Bu durum, Apple’ın sadece mevcut teknoloji ve ürün yelpazesine odaklanmayı tercih ettiğini gösteriyor olabilir.

Apple’ın ulaşımın geleceğini inşa etme girişimi olan Proje Titan’ın perdelerini indirdiği söyleniyor. Eğer raporlar doğruysa, proje milyarlarca doları ve birkaç yüksek profilli lideri, misyonu defalarca değiştiği için tüketti. Kontrolsüz bir otonom araç olarak başlayan şey, sonunda genel bir elektrikli araca (EV) dönüştürüldü ama tabii ki Apple tarafından üretildi. Açıkçası, gerçek dünyada bir Apple Car göreceğimize hiç inanmadım çünkü bu fikir, adeta kurgusal derecede ulaşılmaz görünüyordu.

Titan’ın var olmadığını söylemiyorum, çünkü her şirketin spekülatif projeleri vardır ve etrafında yapılan haberlerin doğru olduğuna eminim – Tim Cook’un bir noktada beyaz tahtaya “Car?” yazdığı kesin. Eğer herhangi bir şirket gelip, bir araba inşa etmek ve bunu iyi (ve karlı bir şekilde) yapmak için gerekli becerileri öğrenebilseydi, bu Apple olurdu. Diğer teknoloji şirketleri, örneğin Sony, Honda ile ortaklık yaparak alana girmek konusunda gerçekten ses getiriyor. Ancak, birçok mantıklı açıdan, Apple’ın araba üretmeye başlayacağı fikri akıllara durgunluk veriyordu.

Apple Car hayali gerçeğe dönüşmedi! Peki ama neden?

Kitschkötü veya zevksiz sanat için kullanılan bir Alman kelimesi – ‘yaşamın gerçekliklerini inkar etmek’ olarak tanımlanır. Apple bu tanıma uyar çünkü, sağduyunun aksine yapılan kararlara rağmen, vahşi başarılar elde etmesine rağmen. Şarjı bir gün bile dayanmayan bir saat. Kolayca düşürülen, önü ve arkası cam olan ve tamiri kabus gibi zor bir telefon. Altından şarj edilen ve kullanımda olmadığı zamanlarda şarj edilebilen bir mouse hala satılıyor.

En çevre dostu araba bile, işleyişini yağlamak için yağ ve gres gerektirir, lastikler yolda kauçuk bırakır, fren balataları aşınır. Uzun bir yolculukta dökülen kahve ve çocuk kusmuklarıyla başa çıkmak zorunda kalan koltuklar, IKEA kutularını bagajınıza yüklerken yalnızca bulduğunuz kir. Apple’ın tasarım ekibinin, FineWoven kılıfın arkasındaki ekip, daha büyük pil, USB-C ve su geçirmezlik gibi konulara sürüklenerek kabul eden ekip, bu tür düşüncelere sahip olabileceğini hayal edebiliyor musunuz?

Apple cihazları üzerinde çok fazla kontrol sağlayabilirken, arabalar bu kadar kolay kapatılamaz. Bir şirketin, dünya genelindeki oto tamirhanelerine bu kadar çok şeyi devretmek zorunda kalması ne kadar zor olurdu? Tesla’nızı büyük tamiratlar için geri götürmeniz gerekiyor ama lastiklerinizi patlak olduğunda değiştirememeniz nasıl bir şey olurdu? Tabii ki, her büyük nüfus merkezinde, yağ değişimi zamanı geldiğinde sizi fazladan ücretlendirecek garajlar inşa etmeyi planlamıyorsa.

Ve bu, Apple’ın markasıyla ilgili takıntılı olduğu ve arabalarından biri sadece bir direğe dokunduğu zaman internet üzerinde logosunun her yerde görünmesi fikrine bile değinmeden önce. Araba kazaları şu anda, toplum olarak, olmamız gerektiği gibi ele almadığımız üzücü bir yaşam gerçeği. Ancak, bir Apple arabasında tek bir ölümlü kazanın olması ve şirketin şeytanlaştırılması ve Apple’ın nakit yığınından bir parça almak isteyen bir dizi dava ile karşı karşıya kalması yeterli olurdu.

Ayrıca, bir araba, şirketin çevresel konulardaki duruşunu da bulandırırdı ve ben zaten iç çelişkileri hayal edebiliyorum. Apple Park’ın nadide yeraltı otoparkına dönüştürülebilir Mercedes’leriyle giren yöneticiler, elbette, bir Apple arabası isteyebilir. Ancak, enerji tüketimi, emisyonlar ve iklim değişikliği etrafındaki rakamlara bakmak zorunda olan şirketin ekiplerinin bunu istemeyeceğini düşünüyorum. Apple’ın çevreyi koruma konusundaki güzel sözleri bir anlam ifade ediyorsa, şirket ağırlığını ve uzmanlığını, scooterlar veya e-bisikletler gibi daha iyi bir şeye arkasında durarak gösterirdi.

Ayrıca, Apple’ın sınırlı sayıda üretilecek bir EV için 100.000$ talep etmeyi nasıl haklı çıkaracağını da anlamakta zorlanıyorum, gerçek kazanımları kitlesel pazarda elde ettiği zaman. EV’ler montajlamak için devasa miktarda sermaye ve iş gücü gerektirir ve bu, Apple’ın bugün yaptığı iş kadar karlı değildir.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıescort gaziantepescort gaziantepizmir hazır betonhaberistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum