DOLAR 32,8374 0.14%
EURO 35,1331 0.02%
ALTIN 2.440,88-0,68
BITCOIN %
İstanbul
25°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Boeing 737 Max  Neden çok kaza yapıyor ? İşte Boeing 737 Max’in gerçek sorunu
59 okunma

Boeing 737 Max Neden çok kaza yapıyor ? İşte Boeing 737 Max’in gerçek sorunu

ABONE OL
13 Ocak 2024 00:06
Boeing 737 Max  Neden çok kaza yapıyor ? İşte Boeing 737 Max’in gerçek sorunu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Son altı yılda meydana gelen iki trajik kazanın ardından, üçüncü bir Boeing 737 Max uçağının gövdesinin gevşemesiyle yaşanan son olay, Boeing’in itibarını yükseltmek için tasarlanan bu uçak serisinin ciddi bir düşüşe geçmesine sebep oldu. Oscar Wilde’ın eski bir sözünü değiştirerek söylemek gerekirse: Bir uçağın kaybı talihsizlik olarak görülebilir. İki uçağın kaybı ise dikkatsizlik olarak nitelendirilebilir. Peki, son yıllarda üçüncü bir Boeing 737 Max’in ciddi bir sorun yaşaması ne anlama geliyor? 5 Ocak‘ta Oregon’dan havalanan Alaska Airlines’ın 1282 sefer sayılı uçuşu, 16,000 feet yükseklikteyken, uçağın gövdesinin bir parçası koparak yolcuların açık havaya bakmasına sebep oldu. Bu olay, bu tip uçakların yaşayabilirliği ve havacılık endüstrisinin uçak güvenliği konusundaki yöntemleri hakkında ciddi endişeler uyandırıyor.

Kazaya karışan uçak, Boeing’in 2018 ve 2019’daki Boeing kazalarında yer alan model 8’lerden bir nesil sonraki 737 Max model 9’uydu. Bu kazalar 346 kişinin ölümüne neden olmuş ve neredeyse 400 Boeing 737 Max 8‘in 2019’un başlarında 18 aydan fazla bir süre için yerde kalmasına yol açmıştı. İlk bulgular, bu yılın başındaki olayın gevşek cıvatalar ve kopan parçada “kalite kontrol sorunları” nedeniyle yaşandığını gösteriyor. Bu parça, kullanılmayan bir kapı deliğini doldurmak için uçağa takılan bir tıpa idi.

6 Ocak’ta, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), dünya genelinde faaliyet gösteren yaklaşık 171 Boeing 737 Max 9 uçağını yere indirerek, derhal ve geliştirilmiş güvenlik incelemeleri yapılmasını talep etti. Bunlar, Alaska Airlines uçağında monte edilen kapı tıpaları için yapılan tüm bileşenlerin ve bağlantı elemanlarının kontrolünü de içeriyordu. 9 Ocak’ta FAA, kapı tıpaları olan tüm 737 Max’lerin, FAA’nın uçuşa geri dönmelerini güvenli bulana kadar yerde kalacağını açıkladı. (Boeing, toplamda dünya genelinde 214 737 Max 9 jeti teslim etti, ancak 43’ü FAA’nın yetki alanı dışındadır.)

Boeing 737 Max Neden çok kaza yapıyor ? İşte Boeing 737 Max’in gerçek sorunu

Sonraki raporlamalar, diğer model 9’larda benzer kapı tıpası sorunlarının olduğunu gösteriyor gibi görünüyor. Sosyal medyada paylaşılan bir fotoğraf, United Airlines’ın model 9 filosundan bir uçağın kapı tıpalarında tamamen sıkılmamış vidalar olduğunu gösteriyordu.

WIRED ile iletişime geçildiğinde, Boeing sözcüsü Jim Proulx, Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) tarafından devam eden bir soruşturmaya atıfta bulunarak yorum yapmaktan kaçındı. “Güvenlik bizim önceliğimizdir ve bu olayın müşterilerimiz ve onların yolcuları üzerindeki etkisinden dolayı derin üzüntü duyuyoruz,” Boeing 6 Ocak’ta bir açıklamada belirtti.

Bağımsız bir havacılık analisti olan Robert Mann Jr., model 9’daki son sorunların bunun yerine tedarikçi veya uçağın imalatıyla ilgili olup olmadığını merak ediyor. Airline Weekly’de bir editör tarafından X’te paylaşılan fotoğrafta gösterilen cıvata anormalliklerinin kabul edilemez olduğuna inanıyor. “Eğer bunu arabamda bulsaydım, çok sinirlenirdim ve şunu merak ederdim: Acaba başka hangi sorunlar olabilir?”

Havacılık endüstrisi yayını Leeham News’dan bir analist olan Bjorn Fehrm, bu vidaların sıkıştırılmasının göz ardı edilmesinin önemli olduğuna katılıyor. “Bu büyük bir mesele,” diyor. Ancak, Alaska Airlines olayı söz konusu olduğunda, eğer vidalar tamamen sıkılmamışsa, bunun “önemsiz” olacağına inanıyor. Bu vidaların kapı tıpasını tutmak için tasarlanmadığını söylüyor.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
dedektiffixbetKurumsal Mail Hizmetideneme bonusu veren sitelerantalya escortmatadorbethukuk forumŞehirler Arası Nakliyatescort gaziantepescort gaziantepizmit escortDeneme bonusu veren sitelerhabercasibomistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum
deneme bonusu veren siteler online bahis siteleri için etkili bir pazarlama aracıdır. Bu bonuslar, yeni kullanıcıları platforma çekmek için kullanılır. Potansiyel müşteriler, deneme bonusları sayesinde siteyi risksiz bir şekilde deneyimleyebilir ve platformun sunduğu hizmetlerin kalitesini test edebilir.