DOLAR 32,3659 -0.37%
EURO 34,6546 -0.47%
ALTIN 2.385,97-1,50
BITCOIN %
İstanbul
14°

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Bu elektrikli otomobillerin şarjı bitmiyor; harcadığı elektriği geri kazanıyor
86 okunma

Bu elektrikli otomobillerin şarjı bitmiyor; harcadığı elektriği geri kazanıyor

ABONE OL
28 Mart 2024 00:03
Bu elektrikli otomobillerin şarjı bitmiyor; harcadığı elektriği geri kazanıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ancak, bu araçların gerçek dünya koşullarında ne kadar verimli olduğu ve frenleme sırasında ne kadar enerji geri kazanabildikleri merak konusu. Yapılan son yol testleri, EV’lerin enerji geri kazanım kapasitelerini detaylı bir şekilde inceliyor ve bu araçların geleceği hakkında önemli ipuçları sunuyor. Bu çalışma, elektrikli araç teknolojisindeki son gelişmeleri ve bu araçların çevresel etkilerini azaltma potansiyelini ortaya koyuyor.

Elektrikli araçlar sadece daha temiz bir ulaşım yöntemi sunmakla kalmıyor, aynı zamanda ‘geri kazanım’ adı verilen benzersiz bir özellikle enerjiyi akıllıca yönetme imkanı tanıyor. Bu süreç, elektrikli araçların frenleme sırasında normalde ısı olarak kaybolan enerjiyi zekice geri kazanmasına olanak tanıyor. Ancak gerçekte ne kadar enerji geri kazanılıyor ve bu teknoloji genel verimlilik üzerinde nasıl bir etkiye sahip? Alman ADAC bu sorunun cevabını bulmaya karar verdi.

Elektrikli bir araç yolda ilerlerken gazdan ayağınızı çektiğinizde veya frenlere hafifçe dokunduğunuzda ne olur? Normalde aracı ileriye doğru iten elektrik motoru, anında rollerini değiştiriyor. Bir jeneratör haline geliyor, aracın hareket enerjisini yakalayıp onu yeniden elektrik enerjisine dönüştürerek bataryayı dolduruyor.

Bu elektrikli otomobillerin şarjı bitmiyor; harcadığı elektriği geri kazanıyor

Bir elektrikli aracın geri kazanım yoluyla ne kadar enerji topladığı birkaç önemli faktöre bağlı. Daha ağır araçlar hızlanmak için daha fazla enerji tüketse de, momentumları onların frenleme sırasında daha fazla elektrik üretmelerine yardımcı oluyor. Benzer şekilde, daha yüksek güç derecelerine sahip elektrik motorları, frenleme enerjisini elektriğe dönüştürmede daha etkili. Ayrıca, geri kazanımı en üst düzeye çıkarmak için en iyi zaman şehir içi sürüşü. Sürekli durma ve başlama, sistemin enerjiyi geri kazanma fırsatlarıyla dolu.

Bu faktörleri aydınlatmak için Alman otomobil kulübü ADAC ilginç bir deney gerçekleştirdi. Üç EV; çevik Dacia Spring, lüks BMW i7 ve en çok satan Tesla Model Y Uzun Menzil, bir yokuş yukarı ve yokuş aşağı rota üzerinde test edildi. Beklendiği gibi, ağır BMW i7 yokuş aşağı enerji geri kazanımında öne çıktı. Ancak, daha hafif Dacia Spring, dağlık yolculuk boyunca genel olarak en verimli olanı oldu. Bu, enerji tüketimi ile geri kazanım arasındaki hassas dengeyi vurguluyor – daha ağır EV’ler daha fazla geri kazanabilirken, ilk etapta hareket etmek için daha fazla güç gerektiriyorlar.

Dağlık rotaların ötesinde, EV’ler normal sürüşte nasıl bir performans sergiliyor? Green NCAP’ten alınan verilere göre, bir EV ortalama olarak sürüş enerjisinin yaklaşık %22’sini geri kazanım yoluyla geri kazanıyor. Nio ET7 ve Hyundai Ioniq 6 gibi öne çıkan EV’ler sırasıyla %31 ve %29 gibi etkileyici rakamlar sergiliyor.

Geri kazanım, daha ağır EV’lerin enerji cezasını kısmen telafi ederken, hafif yapıların potansiyelini vurguluyor. Yenilikçi malzemeler ve tasarımlar, EV verimliliğini en üst düzeye çıkarmada anahtarı tutuyor. Bir aracın ağırlığını azaltmak, hızlanırken ve geri kazanımı kullanırken EV’nize sürekli bir enerji artışı vermek gibidir.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıescort gaziantepescort gaziantepizmir hazır betonhaberankara laptop alım satımistanbul evden eve nakliyatdonanımescort bayanwebmaster forum