Platformun, genç kullanıcılarına yaratıcılıklarını para kazanmaya dönüştürme fırsatı sunarak, girişimcilik ruhunu aşıladığını vurguladı. CEO, Roblox‘un gençlerin teknoloji ve tasarım becerilerini geliştirdiği ve ekonomik bir değer yaratabilecekleri bir alan olduğunu belirtirken, çocukların ve gençlerin korunması konusunda şeffaf olduklarını ve endişeleri ciddiye aldıklarını ifade etti.
Roblox, dünyanın en popüler oyunlarından biri olarak, günlük 70 milyondan fazla aktif kullanıcı ile kendine büyük bir yer edindi. Oyunun popülerliğinin bir kısmı, 18 yaş altı bireyler de dahil olmak üzere genç bireylerin yaratıcılığından kaynaklanıyor. Roblox stüdyo başkanı Stefano Corazza, bu konuyu Eurogamer ile yaptığı bir röportajda şaşırtıcı bir şekilde ele aldı.
Corazza, Roblox‘un gençlere yönelik olumsuz algıları tersine çevirmeye çalıştı ve şöyle dedi: “Bakın, ‘Çocuk emeği sömürülüyor’ diyebilirsiniz, değil mi? Ya da dünyanın herhangi bir yerindeki insanlara iş ve hatta gelir elde etme fırsatı sunuyoruz. Yani ben, Endonezya’da, bir gecekondu mahallesinde yaşayan 15 yaşında bir çocuk olabilirim ve şimdi sadece bir laptop sayesinde bir şeyler yaratabilirim, para kazanabilirim ve böylece hayatımı sürdürebilirim.”
Corazza, bu tür bir maruziyetin çocukları genç yaşta bir iş bulmaya yönlendirebileceğini açıkladı. “Ortalama oyun geliştiricimiz 20’li yaşlardadır. Ama elbette ki gençler de var – ve platformda milyonlarca oyuncusu olan bazı gençleri işe aldık,” dedi.
Roblox’ta küçük çocuklar taciz mi ediliyor; utanç verici gerçekler
Corazza, bu bireylerin kendilerini “sömürülmüş hissetmediklerini” ekledi. Corazza’ya göre, birçoğu içeriklerinin “milyonlarca kullanıcı” tarafından tüketilmesini “en büyük hediye” olarak görüyor ve bu sayede “emekli olabilirler.”
Corazza ayrıca, Roblox‘un birçok çocuğa kod yazmayı öğrettiğini belirtti. “Roblox Studio’da milyonlarca yaratıcı var. Onlar Lua scriptini öğreniyorlar, bu da Python’a oldukça yakın bir programlama dilidir – gelecekte teknoloji sektöründe bir iş bulabilir ve ‘Ben bir programcıyım’ diyebilirsiniz, değil mi?” dedi. “Sanırım biz gerçekten öğrenmeye odaklanıyoruz – isterseniz müfredata – ve insanları profesyonel olmaları için güçlendiriyoruz.”
Roblox‘tan Eurogamer’a yapılan sonraki bir açıklamada ise şirketin geniş bir yaratıcı topluluğa hizmet verdiğini belirtildi. İnsanlar, kod yazmayı öğrenmek, yaratımlarını arkadaşlarıyla paylaşmak ya da sadece inşa etmenin keyfini çıkarmak için farklı nedenlerle Roblox‘ta yaratmaya başlıyorlar. Birçoğu için Roblox’ta bir oyun veya sanal deneyim veya sanal ürün oluşturmak, yaratıcı bir ifade biçimi. Diğer yaratıcı ifade formları gibi, bir müzik aleti çalmayı öğrenmek ya da kendi videolarınızı internete yüklemek gibi, birçoğu için bu bir hobi, diğerleri için zamanla bir kariyere dönüşebilir. Geliştirici ve yaratıcı topluluğumuz, genç öğrenciler ve bağımsız hobi sahiplerinden, tam zamanlı stüdyolara kadar profesyonel yetenekler ve takım büyüklükleri açısından geniş bir spektruma sahip bireyleri içerir.
Şirket ayrıca, gelir elde eden deneyimlerin “çoğunluğunun” 18 yaş ve üstü kişiler tarafından yaratıldığını belirtti.
Daha önceki bir People Make Games raporunda, Roblox’un genç geliştiricileri, yarattıkları gelirin sadece küçük bir kısmını ödeyerek “sömürdüğü” iddia edilmişti. Geliştiricilerin kazandıkları her 1.000 Robux için 3.50 dolar nakit para çekebildikleri; ancak, 1.000 Robux satın almanın maliyetinin yaklaşık 12.50 dolar olduğu belirtilmişti. Roblox‘tan yapılan yeni açıklamada, ödeme işleme, barındırma gibi maliyetleri üstlendiği vurgulandı. Geliştiricilerle gelir paylaşımı hakkında uzun bir açıklamaya işaret edildi ve 2023 yılında DevEx programı aracılığıyla ödenen 741 milyon dolarlık bir miktarı öne çıkarıldı.
GÜNDEM
10 Ekim 2024SPOR
10 Ekim 2024GÜNDEM
10 Ekim 2024SPOR
10 Ekim 2024SPOR
10 Ekim 2024GÜNDEM
10 Ekim 2024GÜNDEM
10 Ekim 2024